sobota, 6 października 2018

Różowa porażka

Nic nie cieszy tak jak cudza porażka.
I w związku z tym postanowiłam Wam dzisiaj bardzo poprawić humor.
 
Czas na moją kolejna porażkę :)
I to spektakularną, różową, wielkich rozmiarów, kompletną porażkę.

Nothing pleases lus ike a lost others.
And therefore, I decided to improve your mood today.

 Time for my next failure :)
And this is a spectacular, pink, large size, complete failure.


Już bardzo poważnie. Od początku mojej historii z lalkowymi mebelkami mam dziwną ciągotę do kanap wersji XXL. Bo fajnie żeby lalka mogła na niej wygodnie leżeć, bo skoro ma się aż 16 lal to fajnie żeby na takim mebelku zmieściło się ich kilka - przynajmniej trzy.
I nie są to złe założenia, ale.... do tego ( zresztą, tak samo jak w skali ludzkiej) potrzeba miejsca. A ja ciągle o tym zapominam.
No fajnie byłby gdyby na takim mebelku cała lalka mogła się położyć, ale ile takich leżących zdjęć widzieliście na sesjach??? Właśnie. Bo choć ciało made to move ma ze 30 stawów na czterech kończynach, ruchomość głowy jest niezmieniona od 50 lat i jest minimalna.
Możliwość naturalnych póz jest zatem także minimalna.
Fajnie jeśli miałabym możliwość posadzić 4 lalki na jednym mebelku??? Zapewne tak, ale ile razy widzieliście aż cztery lalki na jednym zdjęciu???
Na moje hobby mam tylko chwile "w międzyczasie", sesje są w 90% spontaniczne i szybkie, nie mam ani czasu, ani tym bardziej warunków na rozkładanie się i równoczesne pozowanie kilku lal jednocześnie. Zapanowanie nad jednym ciałkiem jest już wyzwaniem a co dopiero nad kilkoma.
No i miejsce..... a w zasadzie jego brak. Im większy mebel, tym więcej miejsca na przechowywanie, tym większa diorama lub tło na którym mebelek można zaprezentować. A spróbujcie ukryć kilka sof  XXL w szafie.

Very seriously. From the beginning my adventure with dolls furniture, I have a strange and stuppid desire  for  XXL version sofas . Because it's great when doll could lie on it comfortably, because if you have about 16 dolls it's great that  few of them can sit on one piece of furniture - at least three.And this are not bad assumptions, but .... this furniture (as well as in human scale) needs a place. And I always forget about it.It would be nice if the whole doll could lie down on one piece of furnitue, but how many such photos have you seens ??? Exactly. Because, although the body made to move has 30 joints on four limbs, the mobility of the head has been unchanged for 50 years and is minimal.The possibility of natural poses is therefore also minimal.It would be nice to have the opportunity to put 4 dolls on one piece of furniture ??? Probably yes, but how many times have you seen four dolls in one photo ???For my hobby I have only moments "in the meantime". Sessions are 90% spontaneous and fast, I have neither the time nor the conditions to unoad eveything and posing several dolls at the same time. It's already a challenge to control one body.And the place ..... and basically its lack. The larger  furniture, the more storage space, the larger diorama or the background on which the furniture can be presented. And try to hide few XXL sofas in the closet.

No i niby wszystko to wiem, niby wszystko to przepracowałam, a jak siadam do nowego wyzwania - tabula raza. Alzheimer.
Tak stało się i tym razem. A ponieważ kanapa zupełnie m nie wyszła nie będzie turorialu.

Well, I know everything, I have worked it all over, and when I sit down to a new challenge - tabula raza. Alzheimer's.
It happened also this time. And because the couch is a one big disaster , there will be no turorial

Pomysł ukradłam z telewizji. Śliczna nowoczesna kanapa była w jakimś programie Kardashianek i wpadła mi w oko nie tylko z powodu formy, ale również z powodu koloru, ponieważ kilka dni wcześniej, tak na wszelki wpadek, zakupiłam różową poszewkę z przeceny która była bardzo podobna do tej kanapy
Błąd nr 1 - zdecydowałam się po raz kolejny na rozmiar XXL -  po cholerę !!!!
Błąd nr 2 - źle zachowałam w głowie obraz oparcia. Moje jest za małe.
Błąd nr 3  - niepotrzebnie rozdzieliłam siedzenie na dwie niezależne części. Jeszcze nigdy nie udało mi się skleić, w zadawalający sposób, dwóch elementów "obitych" materiałem, a cały czas upieram się żeby to robić.

Oryginał wygląda naprawdę dobrze:

The idea was stolen from television. The beautiful modern couch caught my eye in some Kardashian program, epecialy that   few days earlier I've bought pillowcase in the same colour.

Error No. 1 - they have decided to make  XXL size sofa agan - shit !!!!
Error No. 2 - I've had badly  image of the backrest in my head. Mine is too small.
Error No. 3 - I have separated my seat in two separate parts. I have never managed to glue together, in a satisfactory way, two "stuffed" elements , also this time.


The original looks very well:



a to już moja podróbka. Jak daleko jej do oryginału. Trochę szkoda mojej pracy żeby wyrzucić ją od razu, ale dwie-trzy sesję, przygotowana nowa wersja i to leci na śmietnik.

and this is my fake somethink. How far it is from original one. It was too much my work to throw it right away, but two or three sessions, a new version prepared and this flies into the trash.




 



2 komentarze:

  1. Matko Ania jaka porażka, albo ja jestem ślepa akbo nie wiem. Kana wyszła super DG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dla mnie to bardziej pomarszczona fasola niż kana z klasą :(

      Usuń