poniedziałek, 9 maja 2016

Mebelki ogrodowe z palet

Nadal unikam prezentacji ubranek.
Suknia ślubna najwidoczniej odbiła na mnie swoje piętno. I to jak!!!
Ciągle boje się że wszystko następne będzie tylko marnością po tym białawym kawałku materiału.
A sytuacja będzie się tylko pogarszać bo zaczyna brakować mi tematów zastępczych. W zasadzie My B Fashion jest w zasadzie tylko o fashion. Reszta to jedynie miły przerywnik. A na przerywnikach daleko nie pojadę.

I'm still  avoiding clothes presentation.
Wedding dress apparently hits mark on me. Tremendous mark !!!
I'm still afraid that everything shown after that piece of whitish material will be not good enough.
And this situation will become only worse because I'm running out with replacement. In fact, "My B fashion"  is basically only about fashion.
The rest is just a pleasant interlude. And interludes will not give me many topic.


Był regał, była naga sesja, dzisiaj sytuację ratuje kolejny mebelek.
Lato to czas mojej wzmożonej aktywności "na zewnątrz", szczególnie w obszarze sesji zdjęciowych.
Niestety, z powodu ograniczonej kreatywności, (teraz zacznę szukać winnych poza sobą) limitowanego czasu na sesje, sporo wyeksploatowanych okoliczności przyrody coraz trudniej wymyślać mi sesje na świeżym powietrzu, szczególnie że nie mam zewnętrznych mebelków. Coprawda na początku swojej kariery lalkowej popełniłam ławeczkę z szaszłykowych wykałaczek, ale po pierwsze za niskiej, po drugie za głębokiej, po trzecie z mało wytrzymałym szkieletem który już się porozklejał i pomyślałam sobie że warto się nad tym pochylić.
A że w życiu prywatnym akurat robiłam balkonowe siedziska z palet pomyślałam o mini kopiach dla moich Barbie.
Siedzenie miało wyglądać mniej więcej tak:

There was a bookcase, naked photosession, today situation will be saved by another piece of furniture.
Summer is the time for outside activity, also with dolls and photosession.
Unfortunately, due to my limited creativity, limited time for sessions and exploited natural circumstances it's getting harder and harder to me to find something cool, and nice piece of furniture could be helpful. I had made long time ago  a bench from shashlik toothpicks, but first of all for it's too low, secondly too deep, and third the frame was not to stable and right now it's not working.
As it happened, in private life I was making lately balcony seat from pallets and thought of mini copies for my Barbie.

Seat supposed to look something like this:




 źródło: www.domosfera.pl

W prawdziwym życiu zrobienie siedziska z palet nie jest trudne, szczególnie kiedy posiada się palety. Trzeba wyszlifować, zabezpieczyć, skręcić i gotowe. 
W przypadku lalkowego świata jeśli chcesz zrobić siedzisko z palet najpierw  musisz sobie palety zrobić :).
I to zajęło mi najwięcej czasu. Tworzenie palet trwało sześć razy dłużej niż sklejenie z nich gotowej ławki.
Moje palety powstawały z elementów bambusowej podkładki pod talarze (z Jysk). Powycinałam podwójnie (żeby siedzenie było stabilne) deski podłużne, poprzeczne wsparcia. Klocki (nóżki) paletowe były sklejane z małych elementów w kostki. 

In real life, when you have pallets making  a seat form pallets is not difficult. You have to grind wood, secure wood, and puts parts together
 In doll's world, if you want to make the seat of pallets, first you need make pallets :).
And making them took me the most of the time. Creating pallets was six times longer than gluing bench from them.

My pallet are made from elements of bamboo pads  (from Jysk). Cut down twice (to have a stable sit) boards longitudinal, lateral support. Pallet's blocks were glued from small pieces of wood
 

przygotowanie nóżek/klocków w paletach
making pallet's blocks

elementy paletowego stolika
making pallet's table

 
 
dwie palety połączone jako siedzenie
two pallets making seat part

siedzenie i tworzenie palety pod oparcie
seat and creating a palette at the back


Po stworzeniu wszystkich elementów ich sklejenie było dziecinnie proste.
Dosłownie w chwilę stworzyłam ławkę.....

After creating all elements, gluing their was a child's play.
Literally in few moment bench was made
.......



... i stolik
... and table



......
Ponieważ są to mebelki z palet każda nierówność, niestaranność, nieperfekcyjność były jak najbardziej na miejscu.
Pozostało tylko uszyć poduszki i materac.

Because this are furniture from pallets every inequality, carelessness is welcomed.I needed only to sew pillows and mattress.






voilà !!!!!



Ze względu na moje lenistwo nie chciało mi się przemalowywać siedzenia. Zielony też jest ładny.
Niestety materac i poduszki nie prezentowały się najlepiej. Musiałam wziąć pędzel i zabrać się za malowanie. Na szczęście to nadal siedzenie z palet więc malowanie nie musiało być ładne i dokładne.
Tak prezentuje się wersja ostateczna:

Due to my laziness I did not want to repaint seat. Green looks also good.
Unfortunately, the mattress and pillows did not present well. I had to take a brush and paint seating. Fortunately, it is still the seat of pallets so the painting did not had to be nice and accurate.
This is final look:






Może uszyję też bardziej ludowy materac......
MaybeI will sew something with folk theme....

 

2 komentarze:

  1. Wersja ostateczna jest po prostu powalająca - WOW!!! ag

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No sama muszę nieskromnie przyznać ze trochę mi wyszły te mebelki :) Siedzisko jest coprawda odrobine za płytkie, ale kto by to zauważył (pomijając wszystkich którzy zobaczą to na kolejnych sesjach :D).

      Usuń