czwartek, 5 maja 2016

Jak zrobić regał dla Barbie & klocki z Pepco

Po sukience ślubnej ciąg dalszy absencji ubrankowej :) czyli dzisiaj...... o mebelkach. W zasadzie jednym mebelku.

Więc jak zrobić regał dla Barbie?
Jeśli macie w pobliżu Pepco to jest to w zasadzie tak poste jak struna w fortepianie, no chyba że nie kupiliście na Wielkanoc Pepcowych wydmuszek, wtedy może być trudniej. Jednak nie martwcie się, kolejna Wielkanoc w zasadzie już się zbliża, będzie więc czas błąd naprawić i nabyć ozdobne wydmuszki.

Ja swoje nabyłam w jeszcze przed świętami. Jako posiadaczka własnoręcznie zdobionych wydmuszek mulinowych, cekinowych, pierzastych a w tym roku także materiałowych w zasadzie nowych jajeczek nie potrzebowałam (choć muszę przyznać że te były bardzo urocze i w bardzo moich kolorach), jednak kiedy zobaczyłam w co są spakowane, po prosty musiałby być moje.

After my wedding dress presentatnion I continue  other clothes absence :) so  today ...... about furniture. In principle, about one pice of furniture..
So how do make a bookcase for Barbie?
If you have "Pepco" close it is easy like piece of cake, but  if  you haven't bought  Easter eggs ot "Pepco" , then it may be harder
. But don't worry, another Easter in principle already coming, so you will have an opportunity to  fix it.
I bought my eggs before Eastern . Having many own made eggs I don't eed new ones, but when I saw how they wer packed, I knew they will be mine.




 
Sześć jajeczek leżało w ślicznej sklejkowej skrzynce wykonanej z jaśniutkiego drewna przedzielonych kawałkami żółtego papieru. Wprost idealnej na bazę lalkowego regału. W zasadzie wystarczyło ją tylko podzielić półkami według własnego uznania. Ja zdecydowałam się na dwie poziome półeczki (taka wysokość pasuje do wysokości moich lalkowych książek).
A ponieważ sama konstrukcja jest bardzo stabilna i wręcz niezniszczalna mogłam sobie spokojnie pozwolić na stworzenie półek z samej tektury.
 
Six eggs were laying in a lovely plywood box, made of light wood, separated by pieces of yellow paper. Perfect base for dolls bookcase. I needed only to add the shelves. I decided on two horisontal shelves (the height matches with the height of doll books).And because the frame  is very stable and almost indestructible I could  allow myself to create shelves from board.
 
Tektura falista z zasady jest bardzo wytrzymała, w porównaniu ze zwykłym arkuszem tekturowym jest duuużo grubsza, dlatego można z niej szybko uzyskać grube elementy.
Niestety w mikro skali, bo mówimy przecież o mebelkach dla lalek, wytrzymałość tektury falistej staje się nieco mniejsza z powodu malutkich detali które w lalkowej skali są niezbędne (szczególnie przy krawędziach wycinanek).
I ja sama, gdybym miała taki wybór, to chętniej używałabym większej ilości arkuszy tekturowych, sklejanych do grubości tektury falistej, niż samej tektury falistej, jednak dużo trudniej stać się właścicielem choćby malutkich pudełek z tektury, niż posiadaczem wielkiego kartony z tektury falistej który leży w marketach i tylko czeka aż go ktoś przygarnie :)
Okazuje się więc, że nie tylko życie dorosłych i dużych ludzi polega na ciągłych kompromisach, także w lalkowym świecie trzeba się z tym liczyć.
Zatem poszłam na kompromis z regałowymi półkami. Dwie wewnętrzne warstwy zostały wycięte z tektury falistej- dzięki temu szybko osiągnęłam potrzebną grubość półki, a dwie zewnętrzne warstwy są z tektury (dzięki temu powierzchnia widoczna dla oka jest gładka a krawędzie bardziej wytrzymałe).
Sklejone elementy obkleiłam białą, lakierową naklejką (uwielbiam białe lakierowane mebelki).
 
I cuted four equal elements. Two from corrugated cadboard to reach quickly proper and right thickness and two elements from cardboard to have a smooth and durable edges in my shelf. 
Then repared shelf  was tagged with white sticker.



Pozostało mi tylko wkleić półki na odpowiedniej wysokości i gotowe!!!!

I needed only to glue  the shelves at the right height and ready !!!!



A w związku z tym ze poszło tak szybko mam dla Was coś jeszcze.
I znów Pepco  :D

Kiedy zaczynałam przygodę z lalkowymi mebelkami zwariowałam na punkcie klocków jenga. Te drewniane klocki mogły być w zasadzie wszystkim. Odrobina kleju i wierzyłam że mogę zrobić stolik kawowy, krzesło, stół, a nawet podstawę sofy. Jak mówiłam, prawie wszystko.
Biegałam wtedy po wszystkich sklepach zabawkowych, ale nigdzie nie mogłam ich znaleźć w przyzwoitej cenie. 70 złotych za komplet drewnianych krzesełek (które mogłam z klocków skleić) to lekka przesada, nawet po wliczeniu frajdy z tworzenia tego mini świata własnymi rękami.
W końcu udało mi się nabyć jedno uszkodzone opakowanie po 40 złotych. Klocki w zasadzie zużyłam w całości, o temacie prawie zapomniałam a tu taka niespodzianka!!!
UWAGA : znów nastąpi tu reklama PEPCO.

W moim jednym z ulubionych ostatnio sklepów zauważyłam podróbkę klocków jenga za 25 złotych.
I wiecie co?
Serdecznie namawiam Was do ich zakupu. Po pierwsze, nawet jeśli nie macie ochoty zużyć ich na lalkowe mebelki to klocki jako klocki zgodnie z przeznaczeniem mogą też być fantastyczną zabawą z Waszymi dziećmi.
Nie ma dzieci?
Dorośli też dadzą radę się przy tym ubawić.
A zabawę można jeszcze podkręcić. Widziałam gdzieś w internecie, że powstały już klocki z opisanymi na nich zadaniami. Wyciągasz taki klocek z wieży, a tu tylko połowa sukcesu bo czeka druga część zadania :).
I tutaj można puścić wodze fantazji, w zasadzie nic Was nie ogranicza.
Wersje dla dzieci:
-powiedz wierszyk
-znajdź rym do "kotek"
-wydaj głos słonia
-5x7
-zatańcz krok rapowy
-wymień 3 zwierzęta mieszkające w Afryce
- wymień 2 zwierzęta w języku angielskim.....

Wersji dla dorosłych chyba lepiej nie będę Wam proponowała, My B Fashion chyba nie jest dla tego najlepszym miejscem :P :D ale chyba wiecie o co mi chodzi.....

Because bookcase was so easy to make, I have something else.
Few days ago I found jenga bricks Ii PEPCO with very, very good proce. First of all it's a great game and not only for children.
In internet I saw that bick can have also a tasks. You need not only pull the bick off fom towel, but also make a tasks.
With tasks yhe sky is the limit.
But second of all, bicks are pretty good material for dolls furniture.


Poniżej dowody na to co mi udało się zrobić dla lalek właśnie dzięki klockom jenga.

Below you will find evidence of what I did for dolls from jenga.






2 komentarze:

  1. No po pierwsze super pomysł z dodatkowymi zadaniami przy zabawie klockami yenga:) i dodam jakoś nigdy nie przychodzi mi do głowy nic sensownego przy wymyślaniu tego typu zadań ("zamiałcz jak kotek" - tak wiem żenada),dlatego zapamiętam sobie Twoja listę:D!HA!
    Po drugie mebelki jak zwykle piękne. A sukienka Ani to ta arielkowa?:) ag

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)bardzo mi miło że mogę wnieść coś do zabaw Pszczółki. Czasem tak niewiele trzeba żeby z niczego zrobić świetną zabawę.
      Sukienka Ani to ta Arielkowa :)

      Usuń