środa, 9 marca 2016

Jak zrobić stolik dla Barbie (i znów reklama PEPCO)

Dawno mnie tu w roli producenta lalkowych mebelków nie było.
Czas najwyższy to zmienić :)

Dzisiaj chyba najprostszy projekt z najprostszych. I najszybszy - pomijając oczywiście produkcję kwiatów, bo choć jest równie łatwa, to jednak praco- i czasochłonna.
Ja moje kwiatki miałam już od dawna, więc stworzenie tego stolika kawowego zajęło mi dosłownie kilkanaście minut.
W tym projekcie najważniejsze są składniki.

Long time no see as a furniture manufacturers
It's time to change this :)

Today we have perhaps the simplest design of the simplests. And the fastest -skiping th fact that making flowers is time-consuming.
I have my flowers for a long time, so the creation of this coffee table literally took me several minutes.
In this project ingredients are the most important.


Od dawna podobały mi się stoliki w studiu DDTVN. Na przestrzeni lat ich projekty zmieniały się conieco, ale główna myśl pozostawała ta sama. Okrągły szklany blat oraz bukiety kwiatów "wmontowane" w strukturę stolika.
Oczywiście do domu, na własne potrzeby, taki stolik byłby strasznie kosztowny w utrzymaniu, pomijam nawet koszty zakupu. Całoroczna wymiana kwiatków na pewno znacznie obciążyłaby domowy budżet. O dużej powierzchni żeby takie reprezentacyjne cudo postawić nawet nie wspominam.
Jednak od kiedy mam swoje lale, chęć posiadania takiego mebla w mini skali, nabrała realnego kształtu....
Potrzebowałam tylko właściwych elementów.

I realy like tables in the studio DDTVN. Over the years, their designs have evolved a little bit, but the main idea remains the same. Round glass top and  flowers beeing part of the table structure.
Of course for the house such a table would be terribly costly to maintain, skipping even purchase cost.  Changing
flowers whole year would charge the family budget. I don't even want to mention about the large surface area that such a coffee table needs.
But since I have my dolls, the desire to have such a piece of furniture in mini scale took real shape ....

I just needed the right elements.



źródło: www.dziendobry.tvn.pl

Oczywiście mój stolik to nie jest dokładną kopią tego ze studia telewizyjnego, to raczej bardzo bliski krewny :)
Ale kto wie, czy któregoś razu nie zabawie się masą solną czy modeliną by zrobić brata bliźniaka. Na chwilę obecną bliski krewny mnie satysfakcjonuje.

Of course my table is not an exact copy of coffee table from tv studio, it is rather a very close relative :) But who knows, maybe one day I'll make 1:1 copy.

I powiem to po raz kolejny na tym blogu: dzięki za PEPCO.
Podstawą mojego stolika stała się szpula na wstążki kupiona właśnie w PEPCO. Kiedy zobaczyłam ten kawałek plastiku od razu wiedziałam że mam już bazę do mojego wymarzonego stolika kawowego.
Kilka tygodni później znalazłam identyczną szpulę w ALDI, dla odmiany w kolorze czarnym. Również kupiłam

I'll say it once again: thank's for PEPCO.
Base of my table is made from a spool for the ribbon bought at Pepco. When I saw this piece of plastic I knew immediately that I already have the basis for my dream coffee table.

Few week later I have found identical spool with ribbon in ALDI, but this time in black.


 
Blat znalazł się przypadkiem :) Już od jakiegoś czasu zbieram plastikowe gładkie opakowania właśnie ze względu na ewentualne wykorzystanie tego surowca w lalkowych projektach. To właśnie z niego miałam wyciąć okrągły blat stolika. Już jeden taki blat mam. Nie jest zły. Surowiec można wycinać w dowolne kształty i nie tylko z daleka, ale nawet na zdjęciach wygląda jak tafla szkła. Jest tylko, jak dla mnie, zbyt miękki (do tej pory nie udało mi się kupić niczego w sztywnym i gładkim plastikowym pudełku).
Jak bardzo się ucieszyłam kiedy przypadkiem kupując całe pudełko płyt CD dostałam opakowanie z dwoma przeźroczystymi zabezpieczeniami w kształcie płyt CD. Moje idealne blaty do kawowego stolika :).

Top of the table was found by accident :) For some time I'm collecting plastic smooth packaging  for potential use of this material in dolls projects.  This raw material can be cut into any shape, and not only from a distance, but even on the pictures looks like a sheet of glass.
There is only small problem, (for me), plastic is little too soft (so far I could not buy anything in a rigid and smooth plastic box).How happy I was when acidentally I have bought a whole box of CDs with two transparent security pieces in the rounded form of CDs.
My ideal tops for coffee tables :)

 
 
Kwiatki i mała nakrętka od kleju w sztyfcie czekały od dawna na resztę.  

Flowers and small cap from glue in stick already waited for the rest.

Kiedy zebrałam już wszystkie elementy mogłam spokojnie zasiąść do pracy.
Nakrętkę od kleju przykleiłam od spodu (pod dziurą na kwiaty) do  plastikowej szpuli za pomocą kleju na gorąco. Nakrętka stałą się wazonem do kwiatów ukrytym w nodze stolika.

When I have gathered all needed items I could sit down and start working.I have glued the cap (from glue) to the plastic top table from the bottom (under the hole for flowers) with hot glue. Cap became a vase for flowers hidden in table leg.



Blat z osłon CD przykleiłam do plastikowej nogi. Mogłam to skleić bezpośrednio ale zdecydowałam się przymocować te dwa elementy za pomocą piankowych kosteczek. Uznałam że tak będzie wyglądało ładniej i estetyczniej. Wystarczyło tylko dodać i dokleić kwiaty do ukrytego pojemnika/wazonu.

Counter/top from CD covers was glued to the plastic leg. I could glue it together directly, but I decided to glue those two items with foam cubes. I thought it will look nicer and aesthetically. I only needed to add (and glue) flowers to hidden container / vase.



A tak wygląda efekt końcowy:
That's how it looks:



Uważam że wyszedł mi całkiem fajny, ciekawy, dobrze wyglądający i nietuzinkowy stolik kawowy i można zaryzykować stwierdzeniem że bardzo, bardzo, bardzo tani w wykonaniu :)
No i mam nadzieje, ze Wam się spodobał.

I hope you like it.

2 komentarze:

  1. Wow wow wow to tyle w temacie stolika:) hura hura hura to tyle w temacie opisu:) DG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No powiem nieskromnie że też mi się podoba - w temacie stolika
      :) - w temacie opisu

      Usuń