wtorek, 5 lipca 2016

Dwa fotele

Zrobiłam dwa  nowe fotele.
A to ci niespodzianka co?
Ach, tak czułam że ciągle na blogu jest ten fotel biały, biały i znów biały.
A skoro nawet ja czułam przesyt (przecież jako twórca jestem z nim emocjonalnie związana) to co dopiero Wy.
Zresztą, przecież świeżość i odmiana są zawsze mile widziane, a może natchną mnie do jeszcze lepszych pomysłów.

I have made two new seats.
Surprise isn't?
I felt that on this blog we have permanently white chair, white chair and white chair again.
And if I felt satiety (after all, as a creator I am emotionally connected with him) is can I say about You.
Anyway, after all, the freshness and variety are always welcome and can inspire me to even better ideas.


Uprzedzając fakty - nie wyszło tak jakbym sobie tego marzyła.
Do ideału im jednak nadal daleko, choć byłoby bliżej gdybym użyła jakiegoś pluszakowego materiału (który Wam tak serdecznie polecałam przy okazji prezentacji białej sofki). Niestety obicia zrobiłam z najbardziej śliskiego i cieniutkiego materiału na którym widać każdy ręczny ścieg. Szczęście w nieszczęściu, mój kieszonkowy, mało dokładny aparat swoja słabą jakością zdjęć trochę te niedociągnięcia ukrywa.

Anticipating the facts - my chairs are far away from perfection.
It would be better if I had used some fluffy material (which I recommended making white couch). Unfortunately, upholstery are done fom the most slippery and thin material where you can see each manual stitch. Fortunately, my very accurate camera and her poor quality images can hide some of these shortcomings  :)


Ponieważ konstrukcja białego fotela okazała się stabilna i wytrzymała, nowa produkcja w zasadzie jest identyczna.

Because the design of the white chair proved to be stable and durable, the new production is basically identical.

1. Formę oparcia wycięłam:
- 1x z bambusowych podkładek
- 1x z tektury,
- 2x z materiału (po dwie zszywane sztuki na każde oparcie).

1. The pattern was cuted out:
- 1x from bamboo pads
- 1x from cardboard,
- 2x from material (pair for each back)
 



2. Wycięłam podstawę siedzenia:
 - 2x z tektury cienkiej
 - 2x z tektury falistej (grubej)
 - 1x z podkładki bambusowej
 - 1x ze styropianu (dla uzyskania odpowiedniej grubości podstawy oraz zamocowania w styropianie nóg fotela)
 - 1x z gąbki

2. The pattern for seat was cuted out:
   - 2x form
 thin cardboard
  - 2x from corrugated cardboard (thick)
  - 1x from bamboo pads
  - 1x from styrofoam (to have an appropriate thickness and to  attach a seat leg)

   - 1x from sponge


3. Dolne warstwy siedzenia przykleiłam do oparcia.

3. The lower layer was glued to the backrest.



4. Oparcie zostało obszyte ocieplaczem dla nadania fotelowi miękkości.

4. The backrest is trimmed with warmers to give softness to the chair.


5. Fotel został okryty obiciem właściwym.

5. The seat is covered with proper padding.





 
Fotele były już pawie gotowe. Brakowało tylko nóżek.
 
Seats were almost ready. Only legs were missing.
 

.....



A tak wygląda już produkt kompletny :)
 
And here is  a final product :)



I tak jak już pisałam. Z daleka i przy słabej jakości zdjęć fotele wyglądają całkiem dobrze. Lubię paski, lubię ten kształt, lubię ten kontrast kolorów, dlatego bardzo mi się podobają. Nawet wymiarem są dobrze dopasowane do Barbie.
No gorzej jest kiedy się fotel weźmie do ręki o przypatrzy mu się z bliska. Ale to wszystko przez materiał jaki wybrałam na obicie :)

And as I have written. From a distance and, poor  quality of pictures, seats looks pretty good. I like stripes, I like this design, I like the contrast of colors that's why I like tchem very much. Even the dimensions are well suited for Barbie.
It's worse it when the chair is taken to hands, neaer eyes. But it's because of bad choice of material  :)

4 komentarze:

  1. Wyszły super i wygladaja na bardzo wygodne. Jestem pod wrażeniem masz głowę do takich rzeczy. Cydowne! DG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już dzisiaj dodałabym objętości fotelom, ale człowiek najlepiej uczy się na własnych błędach :)

      Usuń
  2. Fotele wyszły genialnie, nie obchodzi mnie jak wyglądają pod lupą, bo w świecie Barby są idealne:D ag

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i jak to zachować zdrowy obiektywizm jak tyle komplementów idzie w moja stronę.....
      W takim razie zaraz fotele w roli głównej - to mogę obiecać :)

      Usuń