niedziela, 9 grudnia 2018

Nowe - pierwsze łóżko

Miałam dwa fajne łóżka.
Długo zastanawiałam się czy w ogóle je zrobić. Trochę trudno prezentować ubranka na leżąco, lalki też najlepiej nie wychodzą na zdjęciach z poziomu łóżkowego materaca- więc po co?
Zajmie to mnóstwo czasu, potem zajmie to mnóstwo miejsca a na zdjęciach może pojawi się raz czy dwa.....
Ale czy nie warto chociaż dla tego jednego razu???
Takiej fajnej pościelowej sesji, pełnej ślicznych poduszek, miękkiej kołdry, domowego ciepła.
No i zrobiłam.
Jasne, mięciutkie, milutkie - dla jednej osoby żeby nie zajmowało aż tak dużo
miejsca

I had two great beds.
I wondered for a long time whether to do it at all. It's a bit difficult to present clothes lying down, the dolls also do not look best in the photos from the level of the bed mattress - so what for?
It will take a lot of time, then it will take a lot of space and the pictures may appear once or twice .....
But is it not worth at least for this one time?
Such a nice bed session, full of cute pillows, soft quilts, home-warmth.
It was, because I did.
Bright, soft, cuddly - for one person ,not to take so much place





Podkuszona prawdopodobnie przez ciemne moce poszłam o krok dalej i niedługo potem zasiadłam do nowego łóżkowego projektu. Dużo bardziej skomplikowanego, czasochłonnego, ale i spektakularnego.
Takie łóżko trochę w stylu Grey'ów.
Z tego była dumna jeszcze bardziej.

Probably because of dark forces, I went a step further and soon after my firts tru I sat down to a new bed project. Much more complicated, time-consuming but also spectacular.
That bed is a bit in the Grey's style.

I was proud of that, more then first time.



I nagle skończyłam bez żadnego.
Choć od początku wiedziałam że to pierwsze jest za wysokie, dopiero podczas mojego długiego lalkowego weekend'u doszłam do wniosku że to  powód dla którego nie chcę już go mieć. Także fakt że było jednoosobowe. To za mało.
Taki przerośnięty śledź.
Drugie łóżko rozpadło się po pierwszej i jedynej sesji. Pewnie gdybym trzymała go na półeczkach to jeszcze by istniało, ale że trzymałam je w pudłach to samo nie wytrzymało. 

And suddenly I finished without any.
Although from the beginning I knew that the first one is too high, it was  during my long dools weekend that I came to the conclusion that this is the reason why I do not want to have it anymore. Also the fact that it was single. It is not enough.
Such an oversized herring.
The second bed fell apart after the first and only one session. Probably if I would kept it on the shelves it would still exist, but  because bed was kept them in box s not existing any longer.


Żeby nie powtórzyć porażki destrukcji ,trzecie podejście postanowiłam zbudować na klockach jenga, a raczej ich podróbki z Pepco. Już kilka razy pisałam że to bardzo tani, ale bardzo wytrzymały budulec.

Not to repeat the failure of destruction, I decided to build the third bed on jenga blocks, or rather their counterfeits from Pepco. I have already written a few times that this is very cheap, but very durable building material.



Długo zastanawiałam się jak tym razem szerokie ma być. Tak by tylko udźwignąć dwie lale czy iść na bogato.
A przecież najlepiej sprawdzić to na żywych, ups.... plastiowych organizmach.

For a long time I wondered how wide my bed should be this time . Just to carry two dolls or go rich.
And the best is to check it on live, ups ... plastic organisms.


 

 


A kiedy decyzja o rozmiarze została podjęta, wystarczyło skrzynię (zewnętrzne klocki) posklejać, zdecydować o szerokości i wysokości wezgłowia:
ja zdecydowałam się na trzy klocki na wysokość i cztery klocki na szerokość
Potem już tylko dokleić postawę do materaca, pokolorować skrzynie na wybrany kolor (farba akrylowa), i tym razem  wykończyłam to jeszcze grubą warstwą kleju mod podge - dla lakierowanego wykończenia.

And when decision about the size was made, it was enough to glue the bed frame (outer blocks), decide on the width and height of the headboard:
I've decided on three blocks in height and four blocks in width

Then I have made posture to the mattress from stics, colored the frame for the favourite color (acrylic paint), and this time I finished it with a thick layer of  mod podge hlue - for the varnished finish.








Materac powstał z pozszywanych "ludzkich" gąbek do kąpieli.


The mattress was made of sewn "human" sponges for bathing.



I łóżko gotowe.
Nowoczesne, stylowe, bardzo stabilne i solidne, zdecydowanie łatwe w budowie i ...... po raz pierwszy na odpowiednio zaplanowanej wcześniej wysokości :)
No jestem z niego dumna  - bardzo.

And the bed is ready.Modern, stylish, very stable and solid, definitely easy to build and ...... for the first time on appropriately planned height :)
I'm proud of ot - very much.
 



4 komentarze:

  1. Możesz być z siebie dumna, wyszło cudownie. Konstrukcja prosta ale pomysł na wagę złota DG

    OdpowiedzUsuń
  2. Ania jesteś w tej chwili po prostu specjalistą w swojej dziedzinie, a do wszystkiego doszłaś sama, więc tym większy powód do dumy - szacun! łóżka wyglądają jak prawdziwe i do tego każde jest zupełnie inne! ag

    OdpowiedzUsuń