sobota, 27 kwietnia 2019

Demolka

Dziś będzie o demolce, ale nie z demolką w tle :)
(druga strona zniszczonej już dioramy)

Jakiś czas temu z dumą zaprezentowałam Wam jasną dioramę z lustrzanym kominkiem i "betonową ścianą". Naprawdę byłam z niej dumna. Jasne eleganckie wnętrze, w którym sama bym chętnie zamieszkała. Coprawda jest to wnętrze do którego jakoś tak nie mogę dobrać mebli tapicerowanych, ale co to da mnie zrobić nową kanapę ;).

Today will be about demolition, but not with it, in the background :)
(second side already destroyed diorama)

Some time ago, I proudly presented  a bright diorama with a mirrored fireplace and a "concrete wall". I really was proud of it. A bright, elegant interior in which I  happily could live. It is the interior to which, somehow, I can't choose upholstered furniture, but making  new couch is a piece of cake ;)

Udało mi się, jak zwykle, popełnić tutaj kilka błędów. I większych i mniejszych, które mogłabym nawet jakoś przeżyć, ale popełniłam również błąd największy, którego konsekwencją jest.... zniszczenie tej dioramy. Tak, tak, już jej nie ma. Ale po kolei.....
I managed, as usual, to make a few mistakes here. Some bigger some smaller, which I could  somehow accept, but I also made the biggest mistake, the consequence of which is .... the destruction of this diorama. Yes, yes, she is gone. But first things first.....

Dioramy powstają u mnie z pudełek, i tworzę je tak, aby zajmowały jak najmniej miejsca. Mam pomysł na pokoik, pomysł przekładam na kartkę z wymiarami, tworzę pokoik, po czym myślę jak wykorzystać drugą stronę pudełka i mieć dwie dioramy w jednej. I znów pomysł przekładam na kartkę z wymiarami, tworze pokoik i dochodzi do mnie że coś zepsułam :(

W tym podwójnym projekcie pokręciłam ściany z kominkami przez co zamiast mieć jedną sprytną, chudą, podwójną dioramkę zrobiłam sobie bardzo, bardzo szerokie pudło - spójrzcie na lewą część dioram. Dwie grube ściany po jednej stronie :(

Dioramas are made of boxes, and I create them in a way to take up as little space as possible. I have an idea for a small room, I translate the idea into a sheet with dimensions, create this room, and then I think how to use the other side of the box and have two dioramas in one. And again I translate the idea into a sheet with dimensions, create a room and,,, again it comes to me that I ruined something :(

In this double project, I shook walls with fireplaces, so instead of having one clever, thin, double diorama I made a very, very wide box - look at the left part of the diorama. Two thick walls on one side :(



Jak na moją powierzchnie mieszkalną przeznaczoną na lalkowy ścian taki błąd jest nieakceptowalny. Musiał zostać zniszczony, ale zanim go zniszczyłam powstała pożegnalna sesja z Summer.

 My living space intended for doll's, such an error is unacceptable. It must have been destroyed, but before I destroyed it, there was a farewell session with Summer

Co do błędów mniejszych, których postaram się unikać w przyszłości:

Betonowa ściana - na zdjęciach tego nie widać, ale mój beton popękał i bardzo nieestetycznie odrywał się od ściany z tektury. Pojedyncze blistry betonu powstawały na bazie dosyć twardych kartonów. Dodając do tego mix kleju i dziecięcej posypki stworzyłam solidne elementy, które nie chciały współpracować z resztą mieszkanka stąd te pęknięcia i odklejania. Następna wersja blistrów będzie delikatniejsza, przez co bardziej elastyczna.


Small errors, which I will try to avoid in the future:
a concrete wall - you can't see it in the pictures, but my concrete cracked and

unsightly detachedfrom the cardboard wall. Individual concrete blisters were made on the basis of quite hard cardboard boxes. Adding a mix of glue and children's sprinkles I created solid elements that did not want to cooperate with the rest of diorama. The next version of blisters will be more delicate, making them more flexible.

Miejsce kominka tez wydaje się niefortunne. Jest za blisko prawej ściany. Zupełnie nie można wykorzystać prawej strony mieszkanka.

Dodatkowo konsekwencją kominka jest ten wciśnięty w kąt kwiatek, który zupełnie się tam nie prezentuje.

The place of the fireplace also seems to be unfortunate. It's too close to the right wall. You can not use the right side of the flat.
In addition, the consequence of the fireplace is this flower pressed into the corner, which does not present itself good enought.

Ale to już przeszłość. Nowa diorama ma być bardzo podobna to oryginału, mam tylko nadzieje, że wyjdzie dużo, dużo lepiej :)

But this is the past. The new diorama is supposed to be very similar to the original, I just hope that it will come out much, much better :)












2 komentarze:

  1. Ależ Ty masz pomysły. Twoja wyobraźnia nie zna granic. Super to wymyśliłaś

    OdpowiedzUsuń
  2. W głowie są jeszcze lepsze... tylko czasu brak

    OdpowiedzUsuń