sobota, 17 lipca 2021

Sofa w groszkowym kolorze

Trochę się stresuję, bo zupełnie inny jest ciężar wpisu, którego z założenia przeczyta max 5 osób, a zupełnie inny jeśli to grono, w bardzo krótkim czasie powiększyło się dwu-, trzy- a może nawet czterokrotnie......
Ale postaram się to zignorować i zacznę jak zwykle, po swojemu, zarówno ciesząc się w duchu z tej popularności (jak przystało na bloga o lalkach " popularności wielkiej w skali mini😊" ), i równocześnie obawiając się czy każdy kolejny wpis będzie godzien czytania.

I am a little stressed, because the weight of the entry is completely different when it's read by a maximum of 5 people, and completely different if this group, in a very short time,  increased two-, three- or maybe even four times ......
But I will try to ignore it and will start, as usual, in my own way, both enjoying  this popularity (of course in mini😊 dolls scale), and at the same time fearing whether each subsequent entry will be worth reading.

Jakiś czas temu obiecywałam Wam kolejny mebelek.
Gotowy, ofocony, czeka tylko na wpis..... i ZONK. Bo co przebije tak entuzjastyczne przyjęcie lalkowego hamaka.
Szczerze powiem że na pewno nie ta dzisiejsza sofka.
I tak do końca nie wiem co poszło nie tak bo:
- ogólnie nie jest zła.
- ogólnie jest starannie wykończona i nie ma poukrywanych niedoróbek.
- ma nowe estetyczne dno, nadające mu większej wytrzymałości na zniszczenia
- design miał być fajny i kolor miał być fajny.

Some time ago, I promised you another piece of furniture.
Ready, on pictures, just waiting for an entry ... and ZONK. Because what can be good enough to be presentn after doll's hammock.
Honestly, this is definitely not this sofa.
And  I do not know what went wrong with it because:
- generally  it's not bad.
- overall it's neatly finished and there are no hidden flaws.
- has a new aesthetic bottom, making it more resistant to damage
- the design was supposed to be cool and the color was supposed to be cool.


Niestety, realia  są jakie są, a dodatkowo jest jeszcze kiepska sesja.
Zanim Wam ją pokarzę i opiszę jak powstawała - choć nie ma dużo do opowiadania bo to projekt bardzo szybki, prosty i minimalistyczny - powiem tylko, że dwa razy podchodziłam do prezentacji sofy i dwa razy mi nie wyszło. Czy to efekt groszkowej zieleni, czy to brak dioram za które powinnam się wziąć jak najszybciej - 4 arkusze pianki czekają w szafie już ze 4 miesiące - może brak odpowiednich dodatków w postaci pasujących poduszek (choć właśnie przypomniało mi się że przecież jakiś czas temu malowałam ręcznie akwarelami w palmowe wzory 2 poduszki i te mogły się nadać - ale za późno, co się odwlekło, uciekło), niestety prezentacja dziś będzie marna,  marniutka.
Postaram się mieć na sofę lepszy pomysł w przyszłości, chyba że jest i po ludzku i po lalkowemu kiepska.

Unfortunately, the realities are what they are, and i have made a bad session.
Before I show you, and describe how it was created - although there is not much to tell, because it is a very quick, simple and minimalist project - let me just say that I have made two photo session of my sofa, and it didn't work twice. Is it the effect of pea green or the lack of dioramas, that I should take as soon as possible - 4 foam sheets have been waiting in my closed for 4 months, maybe the lack of appropriate accessories matching pillows (although Inow remember that some time ago I have painted by hand 2 pillows with watercolors in palm patterns and these could have worked - but it's too late)? Unfortunately the presentation today is be poor and marvelous.
I will try to have a better idea for the sofa in the future, unless it is not good.

To moja inspiracja
This is my inspiration
źródło / source: www.etsy.com


Projekt w zasadzie gotowy, wystarczyło tylko pomyśleć nad optymalnymi wymiarami i zabrać się za wycinanie.
Oczywiście jak zawsze  do zrobienia sofy używałam tektury i bambusowej podkładki.

The project is basically ready, all I have to do is think about the optimal dimensions and start cutting.
Of course, as always,  to make the sofa I used cardboard and a bamboo.


Na tym etapie wprowadziłam pierwsza zmianę . Chciałam wzmocnić łączenie obu części (oparcia i siedzenia) , dlatego zakończyłam je schodkowo, tak aby mieć większą powierzchnię do klejenia (zgodnie z moim koślawym rysunkiem).

At this stage, I made the first change. I wanted to strengthen the connection of both parts (backrest and seat), so I ended them in a stepped manner, so that I had a larger surface for gluing (according to my lopsided drawing) .




Potem, tak naprawdę zostało mi tylko obić obie części. Uwaga: w zaplanowanym miejscu łączenia nie zostały ani przyklejona gąbka, ani materiał - powierzchnie te zostały "czyste".

After that, I really only had to cover both parts. Note: neither sponge nor material have been glued to the planned joint area - this small surfaces have been "clean". 











Spód siedzenia, tak jak do tej pory miał być tekturowy, ale w ostatniej chwili (kiedy obie częśći zostały już sklejone)  pomyślałam że spód wykończę sklejką. Tak profesjonalnie. A skoro miałam w konstrukcji już elementy drewniane, drewnem postanowiłam wzmocnić również oparcie. 

The bottom of seat, as before, was supposed to be from the cardboard, but at the last moment (when both parts were glued together) I thought that I would finish the bottom with plywood. So professional. And since I already had wooden elements in the construction, I decided to use wood to strengthen the backrest


Wybaczcie za jakość moich rysunków, ale z oprogramowania do projektowania posiadam jedynie painta 😀

Forgive me for the quality of my drawings, but I only have paint from the design software 😀 






Kiedy wszystko zostało już sklejone, doklejone, zszyte musiałam jedynie dołożyć nogi. A to nie jest łatwe. Nigdy :)
A jak to wygląda? Wyciągam wszystko co mogłoby nogi udawać i przymierzam do mebla.


When everything was glued and sewn together, I only had to add  legs. It is not easy. Never :)
How does it look like? I take everything that could pretend to be legs and try on to the piece of furniture. 



Nóżki z drewnianych elementów? kiepsko.

Legs made of wooden elements? poorly idea. 


A może to tylko kwestia zbyt małego rozstawu?  Nie, też kiepsko.

Or maybe it's just a matter of too small spacing? No, still bad.



Klocki z Pepco? Klocki z Pepco-tak, tylko w jakim ułożeniu....

Bricks from Pepco? Bricks from Pepco-yes, only in which arrangement ... 



Tak będzie optymalnie.
I mamy nową sofę.

This will be optimal.
And we have a new sofa 



Poniżej prezentacja, jak już pisałam jest bardzo kiepska, ale tak naprawdę chodziło o pokazanie wymiarów i proporcji sofy w towarzystwie lalki.
Przy okazji, to body ma tak duży dekolt, że aż nieprzyzwoity i zaraz po zdjęciach lekko je zmodyfikowałam - te body oczywiście.

The presentation below, as I wrote before, is very poor, but it was really about showing you the dimensions and proportions of the sofa with  doll.
By the way, this body has such a large cleavage that it's indecent and right after the photos I slightly modified it - this body of course. 
















10 komentarzy:

  1. Czy podoba mi się sofa? - Bardzo!
    Czy podoba mi się kolor? - Bardzo, bardzo!
    Czy poodbają mi się modelki? - bardzo mi się podobają i wcale nie przejmowałabym się zbyt dużym dekoltem w body!
    Niskie nóżki sofy dają efekt komfortu :)))
    Cały wpis na Piątkę! Super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę ją wstawić w domowe otoczenie, moze to pozwoli mi spojrzeć na nią łaskawym okiem.
      A body już zmieniłam :) - fotki zrobione czekają na wpis

      Usuń
  2. Dziewczyny zadowolone, mi też sofa bardzo się podoba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja muszę się do sofy przekonać. Ale dziękuję bardzo.

      Usuń
  3. Jak zawsze jesteś zbyt krytyczna wobec siebie! Przecież jest sliczna i ja tu nie widzę czegoś, co by mnie skłaniało do niegatywnego odbioru. Naprawdę mi się podoba :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sofka w głowie wyglądała naprawdę fajnie. A ty jest takim szaro-zielono smutnym meblem. Może niepotrzebnie próbowałam jej dodać życia pstrokatym, mocnym tłem. Będę szukała pomysłu na nią.

      Usuń
  4. Wg mnie wszystko wygląda bardzo dobrze. I Basieńka, której się odrobinę za mocna dekolt rozchylił, odpowiednio się zawstydziła ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach, dziękuję za komplementy, ale moim zdaniem coś mi nie zagrało do końca. Teraz pomyślałam że być może (w porównaniu z pięknym oryginałem) moja wersja jest trochę za krótka?

      Usuń
  5. Sofa jest genialna w swej prostocie. Prezentuje się pięknie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miało być prosto, klasycznie, skromnie a elegancko. No szkoda że brakuje tej sofie takiej kropki nad i. CHyba spróbuję jeszcze to powtórzyć z dłuższym rozmiarem.

      Usuń