sobota, 3 listopada 2018

Shoes

Buty.
kocham, uwielbiam, celebruję, nie mogę się oprzeć.
To moja bardzo, bardzo, bardzo oczywista i jawna słabość.
I gdybym tylko była ogromnie i nieprzyzwoicie bogata miałabym po kilka sztuk z każdego modelu w kilku kolorach.

Shoes.
I love, I adore, I celebrate, I cann't resist.
This is my very, very, very obvious weakness.
And if  I only were ugly and obscenely rich, I would have several pieces from each model in several colors


Na moje szczęście / nieszczęście niestety nie jestem ani nieprzyzwoicie, ani nawet średnio zamożna, muszę się więc ograniczać do kilku par w roku i to raczej z wyprzedaży.
Szczególnie ze ostatnio pozwoliłam sobie na spore szaleństwo.
Moją manię posiadania objęłam również lalkową garderobę i  niestety obydwa światy są równie kosztowne.

Unfortunately/ fortunately, I am a middle, middle wealthy, so I have to limit myself to a few pairs per year and rather from the sale.
Especially  I have recently allowed myself a lot of madness.
I have decided to extend my doll's shoes, and belive me, both worlds are equally expensive


Wniosek pierwszy (bo w głowie narodził się pomysł uaktywnienia mojego Paula do sesji): Oryginalne Kenowe  buciki można kupować jedynie w zestawach z ubraniami co czyni je bardzo drogimi. Para butów z parą spodni i koszulką, po przecenie w Empiku, kosztowała mnie tyle co moje letnie sandały w CCC. Tematu ubranek nie poruszam, jest godny całego osobnego wpisu.

The first conclusion (because I have decided to activate my Paul ):
Original Ken's shoes can only be bought in sets with clothes, which makes them very expensive. A pair of shoes with a pair of trousers and a T-shirt, on a sale in Empik, cost me as much as my summer sandals at CCC.
I do not touchng  clothes subject, it is worth a separate entry,




Wniosek drugi: nie wiem z jakiego powodu, ale mamy jakiś deficyt oryginalnych zestawów bucików dla Barbie. Prawie dokładnie dwa lata temu (przed świętami Bożego Narodzenia) zrobiłam sobie i moim lalkom prezenty w postaci zakupu (oczywiście w promocji) 4 niezależnych zestawów akcesoriów w tym po dwie pary butów w każdym. I od tej pory nic, zero, susza, pomijając jeden zestaw który mam kupiony x 4. No fatalnie.

The second conclusion: I do not know why, but we have a deficit of the original sets of shoes for Barbie. Almost exactly two years ago (before Christmas) I have made me a presents and  bought (of course on sale)  4 independent sets of accessories, including two pairs of shoes in each one. And from that day nothing, zero, drought, rxcept one set which I have bought x 4. Terrible.

Wniosek trzeci: Czasami zakup kota w worku jest po prostu zakupem kota w worku. 
Nie mając możliwości kupienia bucików od Matell skusiłam się na chińską ofertę. Brzmiała niezwykle kusząco: 60 par butów za 69 złotych + 6 zł koszty transportu. Wszystkie pasujące na mogę Barbie, na zdjęciach feria kolorów i modeli od kryształowych pantofelków Kopciuszka do czarnych rzymianek na szpilkach. NO i 60 sztuk. 60 sztuk. Niech w najgorszym scenariuszu 1/3 pójdzie do kosza,  to i tak zostanie mi 40 super fajnych pasujących bucików. Koniec różowej dyktatury !!!!!!
Tym bardziej że z 20 wyrzucanych na pewno większość będzie mogła być wykorzystana jako gotowe spody do mojej własnoręcznej produkcji.

The third conclusion: Sometimes buying a cat in a sack is simply buying a cat in a sack.Not being able to buy shoes from Matell, I was tempted by the Chinese offer. It sounded amazingly good: 60 pairs of shoes for 69 zlotys + 6 zlotys for transport costs. All matching with Barbie feet, in the pictures lots of colors and models from crystal Cinderella shoes  to black Romanes on high heels.  And 60 pairs. 60 pairs. Let asume, in the worst scenario, 1/3 will go to the basket, I will still have 40 super cool matching shoes. The end of the pink dictatorship !!!!!!Especialy that from 20 discarded ,the majority, for sure, can be used as ready-made bottoms for my own production.

Wniosek czwarty: chińskie buciki są zrobione z bardzo miękkiego tworzywa, co oznacza niestabilne szpilki. Obcasy uginają się nawet pod ciężarem lalki. Nie ma szans, aby wykorzystać je jako podeszwy do rękodzieła. W ten sposób po eliminacji bucików za małych i tych źle wyprofilowanych  z  60 par pozostało tylko 20 w tym większość powtarzających się i w modelu i kolorach.

The fourth conclusion: Chinese shoes are made of very soft material, which means unstable heels. Heels bend  under doll weight!. There is no chance to use them as base for handicrafts. So from 60 pairs, I have only 20 and most of them repeating in the model and colors.


Buciki odczekały swoje, rozczarowane w końcu przerodziło się w odwagę do zmian i......
zasiadłam do recyclingu.
I znów się zagapiłam i najlepsza metamorfoza nie będzie miała fotki "before",, ale mleko się rozlało i jeszcze wsiąknęło w glebę :(

Boots waited tor their time, disappointed at last turned into courage for changes and ......I sat down for recycling.And again, I destroied  the best metamorphosis, because I will not have a "before" pics, but the milk has spilled and soaked into the soil :(




Pierwsza metamorfoza  była najbardziej pracochłonna, ale że posiadam 4 takie same pary złotych sandałek od nich postanowiłam przygodę rozpocząć. Niezwykle trudno jest zrobić mini, mini pomponiki (ze zwykłej nitki). Ale kiedy już powstały wystarczyło je tylko przywiązać do gotowych sandałków, trochę je podkolorować mixem farby akrylowej + kleju "mod podge" - kolorowe sandałki są gotowe.

The first metamorphosis was the most time consumming, but becauce I have 4 the same pairs of golden sandals, I've decided to start the adventure from them. It iwas extremely difficult to make mini mini pompons (from ordinary thread). But when they were created, it was enough to tie them to finished sandals add different color with a mix of acrylic paint +  "mod podge" glue - colored sandals are ready.



Na drugi ogień poszły także złote sandałki powtórzone w mojej kolekcji x 2.  Tym razem postawiłam na kolorowe kryształki utrzymane w jesiennej kolorystyce. Mam nadzieję że utrzymają się na bucikach, jeśli nie, będę próbowała z brokatem.

The next pair are also golden sandals repeated in my collection x 2. This time I have added a colorful crystals kept in the autumn colors. I hope that they will stay with shoes, if not, I will try with glitter.


 
Następne w kolejce były sandałki także powtórzone x 4. Jedna para została jedynie pomalowana farbami druga para oklejona brokatem. I czegoś mi w niej brakuje. Myślę czy nie pomalować ich od środka również na czarno. No i nie mam pomysłu na metamorfozę czwartej sztuki. Może jakieś pomysły?
 
Next were sandals also repeated x 4. One pair was only painted, the other pair was glued with gitter. And something it missing here. Maybe I shoud paint tchem  also black inside.  Abd I have no idea what to do with the fourth pair. Maybe some ideas?
 
 

Tu tylko brokat.
Here is only glitter.


 
Dla szpileczek zabrakło mi kreatywnych pomysłów. Dwie pary pozostały pomalowane na granatowo i czerwono, dwie pary mają już nowe podeszwy, ale zupełnie nie wiem co zrobić na górze. Może macie dla mnie podpowiedź? 
 
For the high heels I lost creative ideas. Two pairs were repainted  with navy blue and red, two pairs already have new soles, but I do not know what to do on top. Maybe you have a hint for me?
 
 



No i mamy moje cudo, które nie ma wersji "before". Nie mam zielonego pojęcia skąd te wielki wielkie różowe koszmary pojawiły się w mojej kolekcji. I musicie mi uwierzyć w kwestii koszmaru. Tak duże buty w jedynie barbiowym monotonnym pink były nie do zaakceptowania. Leżały  i tylko mnie irytowały. Mam duże zimowe botki a przez ten koszmarny kolor do niczego nie pasowały strasząc swoim plastic-fantastic. Za to teraz......nie mogę się doczekać kiedy je ubiorę. Wyglądają tak naturalnie i wyjątkowo

And we have my small diamond, which does not have the "before" version. I have no idea where these hudge  pink nightmares have appeared in my collection. And you have to believe me about the nightmare. Such large shoes in only barbie's monotonous pink colour were unacceptable. They were lying and only irritaing me. I have big winter boots and because of this nightmare plastic -fantastic form tothins matched with them.But now ...... I can not wait to wear them. They look so natural and unique.


 
To także dobry przykład na zamianę plastic-fantactic koszmaru w całkiem fajną parę butó, któa będę mogłą wyorzystać w przyszłości 
 
This s also a good example of turning pink plastic-funtastic into good looking pair of shoes.
  

 
I na koniec moje drugie największe pozytywne rozczarowanie. Zmiana czarnych butów na rudo-brąz wyszło rewelacyjnie. A ponieważ mam jeszcze dwie pary tych butów, z niecierpliwością czekam na ciekawe pomysły.....
 
And finally my second biggest positive disappointment. The change of black boots into red-brown came out sensational. And because I have two additional pairs of these shoes, I am waiting for your  ideas ...

3 komentarze:

  1. O kurde, jak już myślę sobie, że widziałam wszystko i nic mnie nie zaskoczy to jest to błąd. Buty są cudownie przerobione, piękne śliczne, orginalne i nie oczywiste. Szacun dla Ciebie. Pomysł - może coś w czerwonym mocnym kolorzeDG

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jeszcze widziałabym zamszowe frędzle ... tylko czy takie małe dałoby się zrobić?. aaaaa buty po Twoim podrasowaniu wyglądają jak prawdziwe, bo że 100 razy lepiej niż wcześniej nie piszę, bo to oczywiste :D czarno białe, sandałki z pomponami. te botki przerobione z różu no wow!!!! ag

    OdpowiedzUsuń