środa, 25 października 2017

Łóżko do spania

Skoro pojawił się już domek w całej krasie, to dobry czas pokazać Wam nad czym tak ostatnio sporo pracowałam. A tyle tego że trudno się zdecydować :)
Więc się nie zdecyduję i idziemy zgodnie z ruchem wskazówek zegara: godzina 1-3 czyli sypialnia.

Jak już wiecie z ostatniego wpisu, lalkowe mebelki tworzyłam z pewną, bardziej lub mniej przemyślaną, ale zawsze wizją :D. Ponieważ pokój nowej właścicielki tych mebelków utrzymany jest w dwóch kolorach chciałam żeby lalkowy pokoik był pełen barw, jednak barw współgrających, tworzących spójne pokoje. Natomiast wizja szalonych interpretacji właścicielek stała się dla mnie tak kusząca  i ciekawa, że meblowane postanowiłam oddać zupełnie w ich ręce.
I tak jak pisałam już ostatnio, wybory w kilku kwestiach bardzo mnie zaskoczyły, ale za to jakże pozytywnie :)
Normalnie, lalkowe plastikowe  Barbiowe zestawy mebelków wydają mi się mało kreatywne. Zestaw sypialniany, zestaw do salonu, zestaw do..... i w zasadzie można tylko poszaleć z decyzją czy szafkę postawić z lewej czy prawej strony kanapy. Trochę smutne. Dlatego tak bardzo ucieszył mnie fakt, że moje meble potrafią dać tyle możliwości ustawienia rozwijając kreatywność dzieci ( i nie tylko) :) 
Ale wracając do dzisiejszego pokoju -
Zaczęłam od ogromnego łóżka który miał zmieścić dwie lalki i przynajmniej jeden zapas pościeli .

Zaprojektowałam (choć to za dużo powiedziane) na kartce wezgłowie, wymierzyłam gabaryty.

Since my mistery project is  alreadyshown , it is a good time to show you why I was so busy lately. But where should I start it's so hard to decide :)So I will not make any decision and will go clockwise: 1-3 o'clock means bedroom.
As we all know from the last post, my little furniture were more or less thoughtful, but always made with a vision: D. My vision this time was to make a colourfull furniture which could create consistens rooms. And although it could be great to "make" all rooms myself,  crazy interpretations of furnitue owners may be interesting SO I had decided the leave decisions  in their hands.
And as I wrote recently, the election on some issues surprised me a lot, but in a positive way :)
Normally, plastic dolls Barbie sets of furniture seem to me little creative. Set bedroom, living room set, set, set, set.....  basicaly, with them,  you can only decide on a side where to pur cabinet.

A little bit sad. That is why I am very successful,cause my furniture can give so many possibilities to spread the creativity of children (and not only children :))
But going back to the topic:I started with measuring and drawingI designed a bedhead I measured the size (for two dolls)


Wyciągnęłam odpowiednio duży kawał kartonu i zaczęłam wycinać elementy.

I pulleda large piece of cardboard  out and began to cut the pieces.



Ponieważ mebelek będzie eksploatowany przez jedną lub kilka sześciolatek zdecydowałam że jego konstrukcja będzie bardzo, bardzo  wytrzymała - stąd grube ściany.

Because the furniture will be operated by one or several six-year-olds girls I've decided that its construction will be very, very strong - that;s why the walls are so thick .



 
 

Oczywiście mogłam nie komplikować sobie życia i stworzyć łóżko bez opcji z otwieraną skrzynią, ale co to byłaby za zabawa. Poza tym przecież to interaktywny domek więc i pościel musiała być na zmianę, a gdzie by ją chować jak nie w skrzyni łóżka :)
P.S. na tym etapie dodam tylko że skrzynia został jeszcze przedzielona dwoma poprzeczkami w ramach wzmocnienia, choć dziś wiem, że spokojnie jedna by wystarczyła :)

Skrzynię postanowiłam okleić jumbo patyczkami:
po pierwsze dodatkowa drewniana konstrukcja miała jeszcze wzmocnić ramę łóżeczka
po drugie łóżko miało być naturalnie drewniane.

Of course I could not complicate my life and create a bed without the option with open chest, but what wouldn't be fun. After all, it was an interactive house so the sheets had to be changed and where to hide it like not in the chest of the bed :)

P.S. At this stage I will add only that the chest is divided by two bars in the reinforcement, although today I know that one would be enough :)

I decided to put the jumbo sticks on a facade.
Firstly, the extra wooden construction would strengthen the frame
Secondly, the bed would be naturally wooden.







I niekoniecznie był to dobry pomysł.
Tak grube ścianki skrzyni (przyklejane klejem na gorąco warstwa po warstwie) spowodowały że obudowa łóżka nie była idealnie płaska. DO tego patyczki również przyklejane były klejem na gorąco  i efekt końcowy nie jest niestety idealny. Szczególnie na rogach patyczki brzydko odstają. 
Możnaby się też przyczepiać do wysokości łóżka, ale skrzynia miała być pojemna no i lalki miały na niej siedzieć bez przewrotek :)

Ale ciąg dalszy sypialnianej historii opowiem następnym razem :)

And i was not necessarily a good idea.
The thick walls of the box (glued with the hot glue layer by layer) caused that thefornt of the bed was not perfectly flat. Sticky sticks were also glued with hot gun and the final effect is unfortunately not ideal. Especially on the corners.

We could also talked about the height of the bed, but the chest was to be capacious and the dolls were supposed to sit on it without a twist.


But the continuation of the bedroom story will be the next time :)

4 komentarze:

  1. Mina Mai, kiedy pokazałam jej, że skrzynia się otwiera, a tam jest pościel na zmianę BEZCENNA :D podejrzewam, że moja była taka sama jak pierwszy raz zobaczyłam to łóżko :) jest wspaniałe, pościel jest przepięknie wykonana, obszycie cekinami tych serduszek na poduszkach, no cudność i jak to określiła Maja "Jaka Mięciutka!"ag

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to sobie wymarzyłam..... więc marzenia się spełniają

      Usuń
  2. Jak pokazałam zdjecie to nikt w takie rzeczy uwierzyć nie mógł, że coś takiego można stworzyć dg

    OdpowiedzUsuń